بازی های رایانهای

زیر ذره بین بردن بازی های رایانهای

بازی های رایانهای

زیر ذره بین بردن بازی های رایانهای

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۵ بازی برتر pc از نظر محمد علیزاده

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۹ ب.ظ

۲۰۱۶ سالی بزرگ و خاطره‌انگیز برای بازیکن‌ها و صنعت بازی خواهد بود، چرا که در این سال تعداد زیادی بازی خوب و جذاب در سبک‌های مختلف منتشر می‌شوند. با زومجی همراه باشید تا با ۲۵ بازی مهم امسال بیشتر آشنا شویم.

از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که ۲۰۱۶ تبدیل به یک سال رویایی برای بازیکن‌ها می‌شود؛ کافی است به فهرست بازی‌های زیر نگاهی بیندازید تا این ادعا را تایید کنید. اتفاقا حالا که چند روز از شروع سال میلادی جدید می‌گذرد بد نیست نگاهی به موردانتظارترین بازی‌های امسال داشته باشیم. ما در فهرست زیر نام بازی‌هایی را که بیش از همه منتظرشان هستیم ذکر کرده‌ایم؛ شاید بازی‌هایی مثل Overwatch و XCOM 2 یا World of Warcraf: Legion نیز می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند، اما به نظر ما ۲۵ بازی این فهرست مهمتر از سایرین هستند. از سوی دیگر بازی‌هایی مانندTitanfall 2 و Cyberpunk 2077 و حتی شماره‌ی جدید Call of Duty ممکن است امسال عرضه شوند، ولی چون تاریخ انتشار آنها هنوز به تایید رسمی نرسیده است در فهرست زومجی جای نگرفته‌اند.

نکته: در فهرست زیر ترتیب خاصی برای بازی‌ها لحاظ نشده است.

 

THE WITNESS

The-Witness
جاناتان بلو، بازیساز خوش‌ذوقی که بازی زیبای Braid را در کارنامه دارد، یک اثر متفاوت دیگر خلق کرده که به زودی منتشر خواهد شد. The Witness نام دومین بازی بلو است که سبکی معمایی دارد و در یک جزیره‌ی کوچک و زیبا اتفاق می‌افتد. اگر بازی Myst  را تجربه کرده باشید با The Witness نیز بیگانه نخواهید بود؛ در این بازی باید پازل‌های پرتعدادی را که در گوشه و کنار جزیره وجود دارند حل کنید. بلو ساخت The Witness را از سال ۲۰۰۸ و اندکی پس از انتشار Braid آغاز کرد.

DISHONORED 2

Dishonored-2
استودیوی آرکین دنباله‌ی بازی مخفی‌کاریDishonored را امسال منتشر خواهد کرد. داستان Dishonored 2 حدود ۱۵ سال پس از وقایع بازی قبل جریان دارد و «پرنسس امیلی» را نشان می‌دهد که از قدرت خلع شده و حالا برای پس گرفتن تاج و تخت اجدادش، مثل «کوروو»، محافظ سابقش و قهرمان بازی قبل، به یک آدمکش تبدیل شده است. Dishonored 2 با یک موتور کاملا جدید ساخته می‌شود که بتسدا آن را بر اساس آی‌دی تک ۶ (id Tech 6) طراحی کرده است.

FINAL FANTASY XV

Final-Fantasy-XV
پانزدهین شماره از مجموعه‌ی نقش‌آفرینی Final Fantasy در سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.Final Fantasy XV اتمسفری به مراتب تاریک‌تر از بازی‌های قبلی این مجموعه دارد و شخصیت‌های واقعی‌تری را به نمایش می‌گذارد. Final Fantasy XV بسیاری از خصوصیات بازی‌های دنیای باز را در خود جای داده و گیم‌پلی آن اکشن‌محور شده است. این بازی از سال ۲۰۰۶ تاکنون در دست ساخت قرار دارد.

DEUS EX: MANKIND DIVIDED

Deus-Ex-Mankind-Divided
دو سال پس از ماجراهای بازی Human Revolution، «آدام جنسن» با تکنولوژی و اعضای مصنوعی جدید بازگشته است تا یک داستان سایبرپانکی دیگر را با او تجربه کنیم. استودیوی آیداس مونترال در Deus Ex: Mankind Divided باز هم سه سبک مخفی‌کاری، نقش‌آفرینی و تیراندازی را به بهترین شکل ممکن با هم ترکیب کرده و یک بازی جذاب ساخته است.

MIRROR'S EDGE CATALYST

Mirrors-Edge-Catalyst
مدت‌ها بود که طرفداران بازی Mirror's Edge چشم به راه ساخته شدن دنباله‌ی این بازی به وسیله‌ی استودیوی دایس بودند. این اتفاق بالاخره رخ داد و «فیث» (قهرمان بازی) فرصتی دوباره پیدا کرد تا با تکیه بر مهارت‌های آکروباتیکش، با انجمن شیطانی مقابله کند.Mirror's Edge Catalyst یک بازآفرینی (Reboot) برای شماره‌ی اول این مجموعه محسوب می‌شود و قرار است در نیمه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ منتشر شود.

DOOM

Doom
بازی Doom که در ابتدا با نام Doom 4 شناخته می‌شد جدیدترین ساخته‌ی اید سافتوراست که امسال عرضه خواهد شد. پس از سال‌ها که هیچ خبری از روند توسعه‌ی Doom شنیده نمی‌شد، در سال ۲۰۱۱ شرکت بتسدا به عنوان ناشر بازی، پروژه‌ی ساخت آن را به صورت کلی از نو آغاز کرد. چند ماه دیگر مشخص می‌شود که آیا خالقان ژانر تیراندازی اول‌شخص در رقابت با بازی‌های بزرگ این سبک مثل Call of Duty و Battlefield حرفی برای گفتن دارند یا خیر.

HITMAN

Hitman
ششمین بازی از مجموعه‌ی مخفی‌کاری Hitman به وسیله‌ی استودیوی آی‌اُ اینتراکتیوساخته شده و در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. این بازی که در نامش هیچ شماره یا پسوندی دیده نمی‌شود، یک بار دیگر ما را با «مامور ۴۷» همراه می‌سازد و برای شکار قربانیان به نقاط مختلف جهان می‌فرستد. گفته می‌شود که مراحل Hitman غیرخطی‌تر از قبل شده‌اند و در بازی خبری از چکپوینت‌های پرتعداد نیست.

YOOKA-LAYLEE

Yooka-Laylee
استودیوی ریر در سال‌های نسبتا دور، با ساخت بازی‌هایی مثل Banjo-Kazooie و Donkey Kong Country به عنوان یکی از برترین سازندگان در سبک سکوبازی شناخته می‌شد. حالا گروهی از بازیسازهای این شرکت دور هم جمع شده‌اند و یک استودیوی کوچک تاسیس کرده‌اند تا با ایده‌های بکری که در سر دارند یک سکوبازی سه‌بعدی مدرن برای بازیکن‌های نسل جدید بسازند. Yooka-Laylee پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۶ دارد.

GEARS OF WAR 4

Gears-of-War-4
Gears of War 4 پنجمین قسمت از مجموعه‌ی تیراندازی سوم‌شخص Gears of War است که امسال برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. این بازی به وسیله‌ی یک استودیوی جدید به نام کولیشن ساخته می‌شود که البته تجربه‌ی ساخت Gears of War: Ultimate Edition را در کارنامه دارد. Gears of War 4 دارای دو شخصیت جدید (مرد و زن) به نام‌های «جیدی» و «کایت» نیز خواهد بود.

STREET FIGHTER V

Street-Fighter-V
کپکام پنجمین شماره از مجموعه‌ی Street Fighter را اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد کرد. در Street Fighter V علاوه بر شخصیت‌های اصلی و شناخته‌ شده‌ی سری،‌ چهار شخصیت جدید حضور خواهند داشت و طبق وعده‌ی سازندگان تا پایان سال ۲۰۱۶ شش مبارز دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهند شد. Street Fighter V از قابلیت چندپلتفرمی (Cross-Platform) نیز پشتیبانی می‌کند.

THE LEGEND OF ZELDA

The-Legend-of-Zelda
The Legend of Zelda نوزدهمین بازی از این مجموعه‌ی قدیمی و پرطرفدار است که در سال ۲۰۱۶ برای کنسول Wii U عرضه خواهد شد. این بازی دارای محیط‌های وسیع است و به صورت دنیای باز دنبال می‌شود. The Legend of Zelda همچنین اولین بازی این مجموعه است که از گرافیک HD پشتیبانی می‌کند و می‌تواند قدرت واقعی کنسول Wii U را به نمایش می‌گذارد. The Legend of Zelda یکی از مهمترین بازی‌های امسال است.

NO MAN'S SKY

No-Mans-Sky
No Man's Sky یک بازی ماجراجویی متفاوت با ویژگی‌های بقا است. دنیای این بازی دارای میلیون‌ها میلیون سیاره‌ی مختلف است که هر کدام اقلیم خاص خود را دارند. بازیکن‌ها می‌توانند آزادانه در هر کدام از این سیاره‌ها به جستجو و اکتشاف بپردازند و درباره‌ی آنها اطلاعات جمع کنند. این اطلاعات به یک مرکز داده‌ی بزرگ به نام «اطلس» فرستاده می‌شوند و در اختیار سایر بازیکن‌ها نیز قرار می‌گیرند. No Man's Sky یک بازی زیبا با ایده‌های شگفت‌انگیز است.

MAFIA III

Mafia-III
سومین بازی مجموعه‌ی Mafia به وسیله‌ی یک استودیوی ناشناخته به نام هنگر ۱۳ ساخته می‌شود. Mafia III یک اکشن-ماجراجویی دنیای باز با نمای دید سوم‌شخص خواهد بود. داستان بازی درباره‌ی «لینکلن کلی»، یکی از قهرمانان جنگ ویتنام است و ماجراهای انتقام‌گیری او از قاتلان دوستانش را روایت می‌کند.

HORIZON ZERO DAWN

Horizon-Zero-Dawn
استودیوی گوریلا گیمز پس از انتشار بازی Killzone Shadow Fall در سال ۲۰۱۳ حالا با یک بازی کاملا متفاوت در سبک نقش‌آفرینیِ اکشن بازگشته است تا ثابت کند که فقط در ساخت عناوین تیراندازی مهارت ندارد. در Horizon Zero Dawn شما هدایت یک دختر جوان به نام «الوی» را به دست می‌گیرید و در یک دنیای پساآخرالزمانی اما زیبا، که موجودات مکانیکی غول‌پیکر مثل دایناسورهای روباتیک در آن زندگی می‌کنند به ماجراجویی می‌پردازید.

QUANTUM BREAK

Quantum-Break
بازی شوتر سوم‌شخص Quantum Break به وسیله‌ی استودیوی معروف رمدی و به طور اختصاصی برای کنسول ایکس‌باکس وان ساخته می‌شود. قصه‌ی بازی درباره‌ی فردی به اسم «جک جویس» است که توانایی دستکاری زمان و متوقف کردن آن را دارد. جک همچنین برای نابود کردن دشمنان می‌تواند از سلاح‌های گرم استفاده کند.

RATCHET & CLANK

Ratchet-&-Clank
امسال یک فیلم انیمیشنی بر اساس سری پرطرفدار Ratchet & Clank اکران خواهد شد و به همین مناسبت سونی تصمیم گرفته که یک بازی‌ نیز از این مجموعه برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر کند. اما Ratchet & Clank مثل سایر بازی‌هایی که از روی فیلم‌ها ساخته می‌شوند به هیچ‌وجه سطحی و بی‌کیفیت نیست؛ این بازی قرار است یک بازسازی برای شماره اول مجموعه که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده است باشد.

DARK SOULS III

Dark-Souls-III
چهارمین بازی از سری Souls امسال و برای سه پلتفرم اصلیِ بازی منتشر خواهد شد. Dark Souls III یک نقش‌آفرینی اکشن است که از نظر گیم‌پلی نزدیکی زیادی با شماره‌ی قبلی مجموعه (Dark Souls II) دارد. بازگشتهیدتاکا میازاکی، کارگردان معروف مجموعه‌ی Souls باعث شده تا علاقه‌مندان توجه ویژه‌ای به Dark Souls III داشته باشند و از حالا خود را برای تجربه‌ی مبارزات نفس‌گیر با دشمنان قدرتمند آماده کنند.

RECORE

ReCore
یکی از بازی‌های اختصاصی کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ یک اکشن-ماجراجویی جالب به نام ReCore است. این بازی اولین‌بار در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در تریلری که از ReCore به نمایش درآمد یک شخصیت مونث را دیدیم که به همراه سگ رباتیکش در یک صحرای بزرگ به دنبال پناهگاه می‌گشتند. سپس چند ربات به آنها حمله می‌کنند و قهرمان بازی با کمک یک قلاب مخصوص آنها را نابود می‌سازد. کیجی اینافونه، خالق سری Mega Man تهیه‌کننده‌ی ReCore است.

UNRAVEL

Unravel
Unravel یک سکوبازی پازلی مبتنی بر فیزیک از کمپانی الکترونیک آرتس است. در این بازی شما هدایت یک موجود کوچک کاموایی به نام «یارنی» را برعهده می‌گیرید. با حرکت کردن یارنی، نخ‌های بدن او از هم باز می‌شوند و شما باید با استفاده از همین نخ‌ها معماهای بازی را حل کنید. یارنی همچنین می‌تواند از این نخ‌ها برای تاب خوردن و بالا رفتن از موانع مختلف استفاده کند.

UNCHARTED 4: A THIEF'S END

Uncharted-4
Uncharted 4: A Thief's End آخرین بازی از سری Uncharted است که «نیتن دریک» در آن حضور دارد. داستان Uncharted 4 سه سال پس از ماجراهای شماره‌ی قبلی مجموعه اتفاق می‌افتد؛ نیتن دریک حالا بازنشسته شده است و با همسرش «النا فیشر» یک زندگی عادی را می‌گذراند. همه چیز آرام است تا اینکه «سم»، برادر بزرگتر نیتن که همه گمان می‌کردند سال‌ها پیش مرده است برمی‌گردد و از او درخواست کمک می‌کند.

HOMEFRONT: THE REVOLUTION

Homefront-The-Revolution
بازی تیراندازی دنیای باز Homefront: The Revolution در سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل جدید منتشر می‌شود. این بازی چهار سال پس از اتفاقات بازی Homefront جریان دارد و داستان شخصیتی به نام «اتان بردی» را بازگو می‌کند که پس از حمله‌ی کشور کره به ایالات متحده قصد دارد تا یک جبهه‌ی مقاومت علیه ارتش دشمن در شهر فیلادلفیا ایجاد کند. Homefront: The Revolution با موتور قدرتمند کرای‌انجین ساخته می‌شود.

TOM CLANCY'S THE DIVISION

Tom-Clancys-The-Division
The Division یک تیراندازی دنیای باز با ویژگی‌های نقش‌آفرینی و بقا است که به وسیله‌ی کمپانی یوبیسافت برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل جدید منتشر خواهد شد. The Division در شهر نیویورک جریان دارد؛ محیط‌های این شهر قابل تخریب و به صورت آزادانه قابل جستجو هستند. شیوع یک ویروس خطرناک باعث ایجاد بحران در ایالات متحده شده و شما باید منبع این ویروس را شناسایی کنید.

CRACKDOWN 3

Crackdown-3
بازی تیراندازی سوم‌شخص Crackdown 3 با فاصله‌ی شش سال نسبت به بازی قبلی این مجموعه، به صورت اختصاصی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. Crackdown 3 مثل بازی‌های گذشته‌ی این مجموعه از المان‌های سندباکس بهره گرفته است و یک محیط کاملا تخریب‌پذیر را به نمایش می‌گذارد. مایکروسافت امید زیادی به موفقیت این بازی در سال ۲۰۱۶ دارد.

MASS EFFECT: ANDROMEDA

Mass-Effect-Andromeda
بایوویر دنباله‌ی بازی Mass Effect 3 را با نامMass Effect: Andromeda می‌سازد. داستان این بازی مدت‌ها پس از جریانات سه شماره‌ی اول مجموعه و در کهکشان آندرومدا اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی این بازی به انتخاب بازیکن‌ها می‌تواند مرد یا زن باشد. Mass Effect: Andromeda با موتور گرافیکی فراست‌بایت ۳ ساخته می‌شود.

THE LAST GUARDIAN

The-Last-Guardian
The Last Guardian بازی اختصاصی کنسول پلی‌استیشن ۴ و جدیدترین اثر فومیتو یوئدا، کارگردان خلاق بازی‌های Ico و Shadow of the Colossus است که امسال منتشر می‌شود. The Last Guardian یک اکشن-ماجراجویی با المان‌های معمایی است و شباهت‌هایی با ساخته‌های قبلی یوئدا دارد. داستان بازی درباره‌ی یک پسر جوان است که با همراهی یک موجود غول‌پیکر به نام «تریکو» سعی می‌کنند از نگهبانانی که به دنبالشان هستند فرار کنند.

در رویداد انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ از نگاه سایت ما ، Uncharted 4: A Thief’s End به عنوانمورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۶ معرفی شد، ولی نام هر یک از بازی‌های این فهرست که می‌آید نمی‌توانیم عطش خود را برای تجربه‌ی آنها انکار کنیم. شما بیش از همه منتظر کدام یک از این بازی‌ها هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۳:۵۹
محمد علیزاده

بازی های شاخ اندروید

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۵ ب.ظ

 بازی فوق گرافیکی  HORN از سری بازی های پرمخاطب و عالی اندرویدی است که جدیدترین نسخه از آن با 4 دیتا برای 4 چیپست اندرویدی خدمت کاربران معرفی می شود.

البته این بازی مدتی قبل برای گوشی های اندرویدی با چیپست خاص تگرا منتشر شده بود اما در این نسخه از بازی  ، تغییراتی اساسی را شاهد هستیم که یکی از آن ها اجرای بازی بر روی تمام چیپست ها و گوشی های اندرویدی که سخت افزار مورد نیاز این بازی را دارا هستند می باشد . HORN  جز معدود بازی هایی  است که تجربه و گرافیک بازیهای کنسول را برای شما تداعی می کند و همچنین یکی از  بهترین کنترل لمسی موجود و بهترین گیم پلی را در بین بازی های لمسی به خود اختصاص داده است .

 horn

داستان جذاب و پرپیچ و خم بازی از آنجا شروع می شود که شما در نقش یک شاگرد آهنگر  ساده برای پیدا کردن سرزمین و مزرعه مادری خود پا به دنیای ناشناخته ی بیرون می گذارید ولی دیری نمیگذرد که متوجه می شوید تمام مردم و حیوانات سرزمین تان دچار نفرینی تاریک و وحشتناک شده اند حال شما تنها کسی هستید که میتوانید انها را از بنده اسارت ازاد کنید!!! آیا اماده هستید یکی از زیباترین شاهکارهای مجراجویی اندروید را اغاز کنید ؟ پس Horn را دنبال کنید

  ویژگی ها :  

  • بهبود پیدا کرده برای دستگاه های دارای چیپست Tegra III & Tegra II
  • کنترل خارق العاده ی لمسی برای بهترین تجربه کاربری
  • گرافیکی که تاکنون فقط بر روی کنسول دیده شده
  • دارای 3 سرزمین زیبا و خارق العاده برای اکتشاف و ماجراجویی
  • مکانهای مخفی فراوان که باید به وسیله ی شما رازگشایی شود

راهنمای نصب و استفاده از فایل دیتا : پس از دانلود فایل apk بازی فایل دیتای آن را هم توسط پسورد www.apktops.ir از حالت فشرده خارج کنید حال پوشه com.Phosphor.Horn.Paid را در مسیر Android/obb کپی نمایید.

نکته : وجود اکانت گوگل سینک شده ( یک بار متصل شده به سرور گوگل ) برای تمام بازی هایی که دیتای obb دارند ضروری است.

ساخته شده توسط محمد علیزاده

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۳:۴۵
محمد علیزاده

تاریخچه ی بازی های ایران در جام جهانی

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۵۴ ب.ظ

آمار و ارقام تیم ملی ایران در جام های جهانی

  • متوسط امتیاز کسب شده در هر بازی : 0.5
  • متوسط تفاضل گل در هر بازی : -1.25
  • متوسط گل زده در هر بازی : 0.58
  • متوسط گل خورده در هر بازی : 1.83
مقایسه تیم ملی ایران با تیم های دیگر
کل رقبا اروپا آمریکای جنوبی آمریکای شمالی آفریقا آسیا اقیانوسیه
تعداد بازی 12 6 2 2 2 0 0
امتیاز 6 1 0 3 2 0 0
تفضل گل -15 -10 -4 -1 0 0 0
تعداد برد 1 0 0 1 0 0 0
تعداد مساوی 3 1 0 0 2 0 0
تعداد باخت 8 5 2 1 0 0 0
گل زده 7 2 1 3 1 0 0
گل خورده 22 12 5 4 1 0 0
تاریخ بازی مرحله مکان بازی
1393/03/26 ایران  0 : 0  نیجریه گروهی Curitiba
1393/03/31 آرژانتین  1 : 0  ایران گروهی Belo Horizonte
1393/04/04 بوسنی  3 : 1  ایران گروهی Salvador
تاریخ بازی مرحله مکان بازی
1385/03/21 مکزیک  3 : 1  ایران گروهی Nuremberg
1385/03/27 پرتغال  2 : 0  ایران گروهی Frankfurt/Main
1385/03/31 ایران  1 : 1  آنگولا گروهی Leipzig
تاریخ بازی مرحله مکان بازی
1377/03/24 یوگسلاوی  1 : 0  ایران گروهی St. Etienne
1377/03/31 آمریکا  1 : 2  ایران گروهی Lyon
1377/04/04 آلمان  2 : 0  ایران گروهی Montpellier
تاریخ بازی مرحله مکان بازی
1357/03/13 هلند  3 : 0  ایران گروهی
1357/03/17 اسکاتلند  1 : 1  ایران گروهی
1357/03/21 پرو  4 : 1  ایران گروهی
 درباره تیم ملی ایران
نام تیم :
ایران 
قاره :
آسیا  
تاریخ تاسیس :
1920  
تاریخ عضویت در فیفا :
1948  
رنکینگ جهانی :
25 
رنکینگ قاره ای :
رئیس فدراسیو ن :
علی کفاشیان (Ali Kafashian) 
سایت رسمی :
www.ffiri.ir  
مربی فعلی :
کارلوس کی روش (QUEIROZ Carlos) از پرتغال  
رنگ پیراهن ورزشی :
سفید 
رنگ شورت ورزشی :
سفید  
رنگ جوراب ورزشی :
سفید 
تعداد کل بازیکنان :
1,806,544 
تعداد بازیکنان ثبت شده :
449,644 
تعداد بازیکنان ثبت نشده :
1,356,900 
تعداد باشگاه ها :
120 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۹:۵۴
محمد علیزاده

تاریخ چه ی بازی های اندروید

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۵۱ ب.ظ

سلامی دوباره برای طرفداران محمد علیزاده خرمگس بازیهای ویدئویی امروزه از دو منبع سرچشمه می‌گیرند، که یکی از انها ماشین‌های سکه‌ای هستند. ماشین‌هایی که بصورت نیمه مکانیکی کار کرده و با انداختن سکه در آن‌ها می‌توانستید از انها استفاده کنید. JukeBox که در سال ۱۹۴۸ به یکی از این ماشین‌های مهم و معمول تبدیل شد مثالی برای این سرچشمه است.

اما قبل از آن، PinBall را نباید از یاد ببریم. صنعت ماشین پینبال در سال ۱۹۳۲ با تولید ماشین Baffle Ball که توسط David Gottlieb به این عرصه وارد شده و به حدی گسترده شد.

پس از جنگ جهانی دوم، این ماشین وارد ژاپن شد. شرکتهایی مثل Michael Kogan آنرا در این کشور گسترش دادند. این شرکت یک شرکت یهودی بود که تجارت دستگاههای سرگرمی سکه‌ای را جهان گسترش داد. شرکتهایی مثل Sega Enterprice نیز کار خود را با ساخت دستگاههای سکه‌ای شروع کردند. بازیهای این دستگاهها جزء اولین بازیهای اکترونیکی بودند.

همچنین کشورهای آمریکا، آلمان و انگلیس نیز بین سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ اولین کامپیوترهای الکترونیکی را طراحی کردند که می‌شود بعضی از مصرفهای انها را در این جرگه به حساب آورد.

اولین بازی الکترونیکی شناخته شده دستگاه Cathode-Ray Tube نام دارد که در سال ۱۹۴۸ توسط Thomas T. Goldsmith Jr. و Estle Ray Mann تهیه گردیده است. این دستگاه از vacuum tubes استفاده می‌کرد و برای شناخت و هدفگیری هدفها به کار می‌رفت که در نوع خود پیشرفت بزرگی به حساب می‌رفت.

برنامه‌هایی همچون Christopher Strachey و OXO نیز جزء اولین برنامه‌های سیمولاتور کامپیوتری بودند.

با این حال، اولین بازی واقعی کامپیوتری در سال ۱۹۵۸ و در تکنولوژی Oscilloscope تهیه شده است. ویلیام هگنباتوم ، این بازی را تهیه نمود و نام آن تنیس برای دوTennis For Two بود.

این بازی در لابراتوار Brookhaven National Laboratory به نمایش گذاشته شد. این بازی به صورت ۲ نفره و بسیار ساده بود. نفر اول باید یک زاویه را انتخاب کرده و با کلید انرا به سمت دیگر بیندازد و نفر دوم نیز همینکار را نجام دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۹:۵۱
محمد علیزاده

آخرین تغیرات در نتایج زنده

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ


آخرین تغییرات تا 19:41 به وقت ایران
20:00
1396/07/22
واتفورد
?
-
?
آرسنال
20:00
1396/07/22
آلاوس
?
-
?
رئال‌سوسیداد
22:15
1396/07/22
اتلتیکومادرید
?
-
?
بارسلونا
22:15
1396/07/22
آاس رم
?
-
?
ناپولی
20:00
1396/07/22
دورتموند
?
-
?
لایپزیش
18:30
1396/07/22
'55
دیژون
0
-
0
پاری سن ژرمن
21:30
1396/07/22
گنگام
?
-
?
رن
21:30
1396/07/22
لیل
?
-
?
تروا
21:30
1396/07/22
سنت اتین
?
-
?
متز
21:30
1396/07/22
تولوز
?
-
?
آمیان
21:30
1396/07/22
کان
?
-
?
آنژه
20:00
1396/07/22
رودا کرکراد
?
-
?
ناک بردا
20:00
1396/07/22
آژاکس
?
-
?
اسپارتا روتردام
22:15
1396/07/22
فاینورد
?
-
?
زووله
22:15
1396/07/22
اوترخت
?
-
?
هیرنفین
جام جهانی نوجوانان - گروه E
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۹:۴۳
محمد علیزاده

نتایج زنده

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۵ ق.ظ
قدماتی جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی - گروهی
مقدماتی جام جهانی منطقه آمریکای شمالی و مرکزی - گروهی
والیبال - لیگ برتر
S1
S2
S3
S4
S5
16:00
1396/07/19
لغو شد
ایرانیان گنبد
0
0
کاله مازندران
جام جهانی نوجوانان - گروه F
جام جهانی نوجوانان - گروه E
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۰۹:۱۵
محمد علیزاده

لیست بازی های ایرانی

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۶ ق.ظ

این صفحه فهرست بازی‌های رایانه‌ای است که توسط شرکت‌های ایرانی تولید و توزیع شده است. جدول بر اساس تاریخ انتشار بازی‌ها می‌باشد:

نام سبک تاریخ انتشار شرکت طراح
یا طراح
تهیه کننده
حامی
جوایز
ردکاپ استراتژیک آنلاین-بازی مربیگری فوتبال بهکاوان نوآور آرنا (آرناتک) شرکت بهکاوان نوآور آرنا (آرناتک) وباشگاه فوتبال پرسپولیس تهران[۱]
نبردهای پایدار اکشن تیراندازی اول شخص گروه بازی سازی هنر در فناوری AIT شرکت فلق رایانه اصفهان
حماسه آلواتان نمونه مادسازی شده بازی Crysis مؤسسه تبیان مؤسسه تبیان
تکاوران: حماسه کویر اکشن اول شخص عباس بویری ده شیخ آریا اندیشان طوبی
اهریمن اکشن اول شخص عباس بویری ده شیخ لوح زرین نیکان
بازی آسمان پاک اکشن فانتزی سپید طراحان پارسیان سپید طراحان پارسیان
ترکمنچای Tutkmenchay(بازی رایانه) اکشن اول شخص اسپریس پویانما اسپریس پویانما
نجات خلیج فارس اکشن اول شخص تابستان ۱۳۹۱ حسام و محمد رضا انجیل الی شرکت نرم‌افزاری پارس سافت
پایان معصومیت سوم شخص اکشن مهر ۱۳۸۴ هنرهای پویا هنرهای پویا
نجات بندر استراتژی پاییز ۱۳۸۵ تبیان تبیان مقام سومی جشنواره خوارزمی در زمینه بازی رایانه‌ای
مبارز اکشن سوم شخص دی۱۳۸۵ طراح رایانه پارس طراح رایانه پارس
برره سرزمین گمشده اکشن سوم شخص تابستان ۱۳۸۷ ویژه پرداز پارس ویژه پرداز پارس جشنواره رسانه دیجیتال
در سایه سحر نقش‌آفرینی تابستان ۱۳۸۷ کوه یخ کوه یخ
لطفعلی‌خان زند سوم شخص اکشن تابستان ۱۳۸۷ هنرهای پویا هنرهای پویا
سرزمین من ادونچر بهار ۱۳۸۷ احسان گل محمدی تبیان
زیگول، بچه عقاب گمشده اکشن ادونچر بهار ۱۳۹۱ توسعه مجازی کادوس تبیان
مقاومت اکشن اول شخص تابستان ۱۳۸۷ تحلیل‌گران تدبیر+کهن دشت پارسه تبیان
والفجر ۸ استراتژیک تابستان ۱۳۸۷ پژوهندگان سپهر اندیشه جوان تبیان
مدال سربی اکشن اول شخص تابستان ۱۳۸۷ عباس بویری ده شیخ لوح زرین نیکان
عملیات انهدام (بازی رایانه‌ای) اکشن پاییز ۱۳۸۷ گروه نرم‌افزاری بنیسی عصربازی و مدرن
لانه شیطان یک اول شخص اکشن پائیز۱۳۸۸ سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان
کلاب فوتبال من استراتژی آنلاین تابستان ۱۳۸۸ پیام پیک صدرا (پارس پیک) پیام پیک صدرا (پارس پیک)
اخراجی‌ها (بازی رایانه‌ای) اکشن زمستان ۱۳۸۸ ویژه پرداز پارس ویژه پرداز پارس
نبرد خیبر اکشن پاییز ۱۳۸۸ ویژه پرداز پارس ویژه پرداز پارس
کارآگاه و شهر بی قانون اکشن/ادونچر تابستان ۱۳۸۸ ویژه پرداز پارس ویژه پرداز پارس
کارآگاه و پرونده محیط زیست اکشن/ادونچر تابستان ۱۳۸۸ ویژه پرداز پارس ویژه پرداز پارس
مدافعان کربلا اول شخص تیراندازی زمستان ۱۳۸۹ کهن دشت پارسه بنیاد فرهنگی روایت رسانه‌های دیجیتال
عملیات شیطان سوم شخص تیراندازی در دست ساخت کهن دشت پارسه بنیاد فرهنگی سراج ---
گیلگمش سوم شخص اکشن در دست ساخت کهن دشت پارسه خط فاصله ---
لانه شیطان ۲ اول شخص اکشن تابستان۱۳۸۹ سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان
کاروان آزادی اول شخص اکشن تابستان۱۳۸۹ سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان
میرمهنا (بازی رایانه‌ای) اکشن اول شخص تابستان۹۰ اسپریس پویانما اسپریس پویانما
بازی تندیس مرگ اکشن اول شخص مهر ۱۳۹۲ فناوران ساتیار رایانه فناوران ساتیار رایانه
بازی آنلاین عصر پادشاهان استراتژیک - آنلاین زمستان ۱۳۸۹ توسعه سامان توسعه سامان
آسمان دژ تخیلی-فضایی آنلاین تابستان ۱۳۸۹ توسعه گر شبیه‌ساز توسعه گر شبیه‌ساز
طلای سیاه استراتژی مدیریتی تابستان ۱۳۹۰ رویاگران نرم‌افزار رویاگران نرم‌افزار
ایران پارسه استراتژی-آنلاین پاییز ۱۳۹۰ رها نرم‌افزار اسپادان رها نرم‌افزار اسپادان
آدم نماها (بازی رایانه‌ای) اکشن ادونچر فروردین ۹۱ سپید طراحان پارسیان سپید طراحان پارسیان
دلیران:رئیسعلی (بازی رایانه‌ای) اکشن اول شخص اسپریس پویانما اسپریس پویانما
گرشاسپ (بازی) سوم شخص اکشن فن‌افزار شریف فن‌افزار شریف
عصر پهلوانان (بازی) نقش محور رسانا افزار شریف رسانا افزار شریف
فردوس: هفت خان (بازی رایانه‌ای) اکشن - Sidescroller hack 'n' slash پاییز ۹۰ آماج افزار شریف آماج افزار شریف
ملت‌های خشمگین (Angry Nations) معمایی - Sidescroller تابستان ۹۰ سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان آماج افزار شریف
شیطنت‌های علی مردان خان (بازی) ادونچر سوم شخص - کودکانه بهار ۱۳۹۰ استودیو بازیسازی کهربای کویر (رسانا شکوه کویر) عصر بازی پارسه
قتل در کوچه‌های تهران (بازی) ادونچر سوم شخص تابستان ۱۳۹۰ استودیو بازیسازی کهربای کویر (رسانا شکوه کویر) عصر بازی پارسه رسانه‌های دیجیتال
مبارزه در خلیج عدن اکشن اول شخص فروردین ۹۱ استودیو آمیتیس بازی رایان ارتش جمهوری اسلامی ایران
میرزا کوچک‌خان جنگلی (بازی رایانه‌ای) اکشن اول شخص تابستان۹۱ بازی نگار نو اندیش تبیان
آرش کمانگیر (بازی رایانه‌ای) اکشن اونچر سوم شخص اسپریس پویانما اسپریس پویانما
تراتئون (بازی) نقش آفرینی نا معلوم رسانا افزار شریف رسانا افزار شریف ----
سرزمین رؤیا پلتفرم مهدی فنائی استودیوی بازی سازی فنائی
سرزمین رؤیا وی تو پلتفرم کارخانه رؤیایی استودیوی بازی سازی کارخانه رؤیایی
افسانهٔ ببعی سوم شخص-رو میزی شهاب‌الدین حبیبی خوزانی EIVB
پازیریک شهاب‌الدین حبیبی خوزانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان رتبه نخست لیگ سه بعدی مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ایKGDC2012
ملک سلیمان (ع) سوم شخص-اکشن کهن دشت پارسه بنیاد سینمایی فارابی و کاریز پارسه
سیاوش (بازی رایانه‌ای) اکشن نقش آفرینی سورنا پردازش آریا(sourena game studio) سورنا پردازش آریا(sourena game studio)
راش استراتژیک سورنا پردازش آریا(sourena game studio) سورنا پردازش آریا(sourena game studio)
بازگشت Return(بازی رایانه‌ای) اکشن تخیلی اسپریس پویانما اسپریس پویانما
ماورای زمان استراتژیک --- --- ---
درفش کاویانی (کاوه آهنگر) سوم شخص اکشن (اساطیری) زمستان ۹۱ پارسیان سی جی
فاریو۲ پلتفرمر ماجرایی تابستان ۹۳ تیم بازی سازی Avena ---
تجارت کثیف اکشن جهان آزاد تابستان ۹۳ تیم بازی سازی Avena ---
جنگ ستارگان پلتفورم ۲ بعدی (رایگان) بهار ۹۰ BehdadGame ---
سرزمین آژمان ماجرایی پاییز ۱۳۹۲ ویژه پرداز پارس ویژه پرداز پارس ---
مبارزه در خلیج عدن: مدار ده درجه شبکه و آنلاین در سبکاکشن اول شخص ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۲ موسسه رسانه پرداز آمیتیس ارتش جمهوری اسلامی ایران،مرکز توسعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال و مؤسسه رسانه پرداز آمیتیس دیپلم افتخار بخش فنی سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای
ارتش‌های فرازمینی اکشن اول شخص اواخر زمستان ۹۲ استودیو راسپینا مستقل. با کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
شب‌گرد: طلوع تاریکی تیراندازی سوم شخص ۲۵ تیرماه ۱۳۹۳ استودیو پردیس گیم --- ---
فروت کرفت کارت بازی آنلاین شهریور ۱۳۹۳ استودیو تاد مستقل کسب نشان سرآمد در هفتمین جشنوارهٔ رسانه‌های دیجیتال، مقام اول جشنواره موبایل و وب ایران (گروه بازی)، مقام اول جشنواره پردیس (گروه بازی و سرگرمی)، مقام اول جشنواره دانشجوی بازی ساز (بخش موبایل)
آقای آنجلو۲ ماجرایی پلیسی بهار ۹۵ استودیوهای Avenars مستقل
گمراهی ماجرایی معمایی پاییز ۹۵ استودیوهای Avenars مستقل
پروانه: میراث نگهبانان نور اکشن ماجرایی شهریور ۱۳۹۳ استودیو Berded Bird موسسه فرهنگی هنری کاظمیون بازی برتر سال چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، بهترین بازی اکشن ماجرایی، بهترین جلوه‌های صوتی بازی، بهترین طراحی بازی، بهترین موسیقی بازی، بهترین هنر سه بعدی و بهترین دستاورد سینماتیک، کاندیدای بهترین بازی سال جهان از سوی گیم کانکشن فرانسه
پرسیتی: شکوه شهر پارسی شبیه‌سازی بهار ۱۳۹۵ استودیو تاد مستقل - مقام اول و نشان سرآمد در جشنواره رسانه‌های دیجیتال

- مقام اول در جشنوارهٔ ایران ساخت (بخش بازی)

- کسب غزال زرین جشنوارهٔ بازی‌های رایانه‌ای تهران

هی تاکسی اکشن ۱۳۹۵ گلیم گیمز مستقل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۰۸:۴۶
محمد علیزاده

همه چیز دبارهی کریستین رونالدو

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۲ ب.ظ

همه چیز درباره ی رونالدو : 

نام: کریستیانو رونالدو دو سانتوس آویرو 

نام مستعار: رونی , رونالدو , موشک , سلطان تکل , R7

تاریخ تولد:18 فبریه1985 
محل تولد:فانچال (جزیره ی مادیرا) ,پرتغال

ملیت: پرتغالی

وضعیت تاهل: مجرد

قد:184 cm 

وزن:75 Kg

لقب دوران کودکی: پاتریک کلایورت

باشگاه های حرفه ای : اسپورتینگ لیسبون , منچستریونایتد , رئال مادرید

پست: هافبک هجومی , مهاجم

پای تخصصی: راست



علایق :

فوتبالیست: لوئیس فیگو , تیری هانری

رنگ: سفید

تفریحات: قدم زدن , موسیقی ,سینما و گاهی تنهایی

هنرپیشه مرد: دنزل واشنگتن , ژان کلود ون دام

هنرپیشه زن: آنجلینا جولی

فیلم سینمایی: صخره , مردی روی آتش

بازی کامپیتری: فوتبال خیابانی 2


غذا: Bacalhau Braz یک غذای پرتغالی و Cod Fish
پیتزا: قارچ

نوشیدنی: Santal نوشیدنی پرتغالی


وضعیت خانوادگی:

او کوچکترین فرزند <ماریا دو سانتوس آویرو> است. پدرش <خوزه دنیس آویرو> , هنگامی که کریس در یک بازی ملی در روسیه به سر می برد , فوت کرد. کریس برادر بزرگتری هم به نام هوگو دارد دو خواهرش الما و لیلیانا کاتیا نام دارند.



املاک و دارایی :  

کریس چند سال پیش خانه ای ویلایی و مجلل در حومه انگلستان خریداری کرد که متعلق به ستارگان قبلی منچستریونایتد بوده ارزشی بالغ بر 5.1میلیون یورو دارد. او علاوه بر پورشه ی نقره ای رنگ یک آئودی مدل آرایت دارد. البته وی یک فراری قرمز رنگ سوار می شد که اخیراٌ به کلی نابود شد و بالغ بر 200هزار دلار به او خسارت زد. علاوه بر اینها کریس رونالدو در زادگاهش مقادیر قابل توجهی زمین های زراعی خریداری کرده است و همچنین 3 ویلای مجلل برای اعضای خانوادهی خود در لیبون پرتغال خریداری کرده است. شما باید بع اینها یک قایق تفریحی شخصی را نیز اضافه کنید.


نکات فنی :

رونالدو بازیکنی است که در اکثر تیم های اروپایی می تواند بازی کند. به طور مثال در روش Total Football (فوتبال دسته جمعی) یا Passing Football (فوتبالی که در آن پاس زیاد رد و بدل می شود) می تواند به راحتی به نمایش بپردازد. او از قدرت بدنی بالایی برخوردار است همینطور هر جایی که احتیاج باشد خودش را به طرز جالبی به زمین می اندازد و کمتر دیدیم که مصدوم شود! کریس تقریباٌ در همه جای زمین حضور دارد و نوع دریبل های او همیشه کارگشای گره های تاکتیکی تیم است. 


خوشحالی بعد از گل: 

مهاجم گلزن رئال مادرید تیم ملی پرتغال معمولاٌ پس از گل زدن به سمت هواداران می دود وشادی اش را با آنها تقسیم می کند البته در مواقعی که قبل از گل زدن , به شادی پس از آن فکر کند کار های جالبی می کند مثل دویدن درجا به دور خود و یا اخم کردن به تماشاگران که البته این یکی را بارها و بارها اجرا کرده است.



موسیقی:

او علاقه ی خاصی به <ریکی مارتین> دارد. او معمولاٌ در هفته چند بار آهنگ های این خواننده لاتین را گوش می دهد. رونالدو همچنین به موسیقی الکترونیک هم علاقه دارد. او معتقد است این سبک موسیقی باعث می شود تا انرژ فوق العاده ای بگیرد. معمولاٌ قبل از شروع تمرینات و در فاصله ی یکی دو ساعت مانده به مسابقه هز طرق MP4 به این موسیقی گوش می دهد تا از آن انرژی بگیرد.



فیلموگرافی: 


نقش خود را در اپیزودی از سریال <13> محصول 2007 برای تلویزیون , نقش خود را در فیلم مستند تلویزیونی <عجایب هفتگانه ی جدید جهان> محصول 2007 , نقش خود را ددسریال 6 قسمتی <نمایش فاما> محصول 2008 ایفا کرد.


خواندنی ها: 

سال 2003 به عنوان گران قیمت ترین بازیکن نوجوان در بریتانیا معرفی شد. در آگهی تجاری کمپانی سوزوکی حضور دارد. اولین بازیکن پرتغالی تیم منچستریونایتد است. رکورددار افتاذن دروغین در محوطه ی جریمه است. در سن13سالگی به خاطر حضور در تیم مدرسه مبلغ 1500 یورو دریافت کرد. پدرش به خاطر علاقه ی وافرش به <رونالد ریگان> که هنرپیشه ی محبوبش بود , نام او را رونالدو گذاشت. خانه اش یک بار مورد دستبرد قرار گرفت و جواهرات و اتومبیلش را به سرقت بردند. اصل و نسبش موروکیی است. قایق تفریحی اش را به صورت همزمان با دوست صمیمی اش وین رونی خریداری کردتا 2 قایق تفریحی مشابه هم داشته باشند. به شدت به بازی فوتبال پلی استیشن علاقه دارد وبهترین تفریح خود را بازی با خواهرزاده هایش می داند.او موفق به زدن هزارمین گل منچستریونایتد شد. روزی 2 ساعت بع از تمرینات گروهی, به تمرین دریبل و همچنین ضربات ایستگاهی می پردازد. خودش معتقد است که نقطه ی ضعفش در ضربات ایستگاهی است. اوزه بیو اسطوره ی فوتبال پرتغال او را بهترین بازیکن تاریخ این کشور می داند. عاشق ورزش شنا است و تقریباٌ تمام اوقات فراغت خود را به این ورزش اختصاص داده است. دوستان نزدیکش به او ماهی درنده می گویند. به شدت دوستار محیط زیست است و همواره در نشست های پیرامون محیط زیست شرکت می کند. به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا در سال 2008 معرفی شد. سریع ترین فوتبالیست دنیا در سال 2009 نام گرفت.مورینیو ، کریس رونالدو را را بچه دهاتی بیسواد و بی شخصیت خطاب می کند. می گوید او لیاقت موقعیتش را ندارد!؛ با انتشار اخبار مختلف درباره وضعیت اخلاقی کریس بعضی ها با او هم عقیده می شوند؛ اکتبر 2005 پلیس از او راجع به اتهام تجاوز به یک مدل در هتلی در شهر لندن تحقیق می کند ولی تبرئه می شود؛ آگوست 2006 خبر نامزدی او با "مرکه رومرو" زنی مطلقه و شاغل در تلویزیون اسپانیا که 9سال از رونالدو بزرگتر است در رسانه ها می پیچد. مرکه وجود این رابطه را می پذیرد ولی کریس هیچگاه رد یا قبول نمی کند؛ شایعات زیاد دیگری دوروبر وی می چرخد: نامزدی با "یوردانا یاردل" خواهر ماریو یاردل فوتبالیست برزیلی باشگاه پورتو، رابطه با مانکن معروف "لورن فرین"، دوستی با "کریستینا کارلوس" ملکه زیبایی پرتغال و ...؛ شاید خرید خانه 3 میلیون پوندی در چشایر با لبخند شیطنت آمیز کریس مرتبط باشد. در منطقه چشایر نژادی از گربه های خانگی زندگی می کند که در روایات کهن انگلیسی به حیله گر بودن معروفند و همیشه لبخندی مرموز بر لب دارند مانند گربه ای که در داستان آلیس در سرزمین عجایب وجود داشت، درست مثل رونالدوی شیطان؛ کریس با حقوق هفته ای 120 هزار پوند حالا دیگر یک پسربچه ساده دهاتی نیست، بلکه با ثروتمندان پولدار معاشرت دارد. در مهمانی های مجلل هالیوود در کنار هنرمندان مشهور ظاهر می شود .درباره او می گویند پا جای پای دوران جوانی بکام می گذارد و شاید هم بزودی در هالیوود ظاهر شود اما زندگی کریستیانو تماما خوشگذرانی نیست، او در کارهای خیریه نیز فعالیت می کند: سال 2005 در فاجعه سونامی شرق آسیا با خرید خانه ای برای پسربچه 11 ساله و پدرش سمبل کمک به بازماندگان سونامی می شود...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۶ ، ۱۵:۲۲
محمد علیزاده

تاریخچه کلش آف کلن

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ب.ظ

کلش آو کلنز (به انگلیسیClash of Clans)، به معنی «جنگ قبایل یابرخوردقبایل»، یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردیاست که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد

کلش آف کلنز
CoC logo 2013.png
توسعه‌دهنده(ها) سوپرسل
ناشر(ها) سوپرسل
سکو(ها) آی‌اواس
اندروید
تاریخ(های) انتشار آی‌اواس
  • WW ۲ اوت ۲۰۱۲[۱]
اندروید
  • WW ۷ اکتبر ۲۰۱۳[۲]
سبک(ها) راهبردی

استراتژیک

حالت(ها) بازی برخط چندنفره گسترده
توزیع توزیع دیجیتال

در سال ۲۰۱۶، ۷۳ درصد از سهام شرکت سوپرسل به شرکت چینی تنسنت فروخته شد و این شرکت حق تعیین استراتژی همهٔ بازی‌های سوپرسل را دارد.

این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در ایراناست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۲۰:۰۰
محمد علیزاده

نکات جالب دربارهی تیکن7

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۶ ب.ظ

تکن ۷ (به انگلیسیTekken 7) یک بازی ویدئویی به سبک مبارزه‌ای از مجموعه بازی‌های تکن که توسط باندای نامکو انترتینمنت ساخته و منتشر شده است. خبر ساخت بازی توسط کارگردان سری تکن، کاتسوهیرو هارادا در مسابقات مبارزه‌ای EVO ۲۰۱۴ لاس وگاس آشکار شد و به طور رسمی تأیید شد این عنوان از موتور گرافیکی آنریل ۴استفاده می‌کند.[۱][۲] بسیاری از سؤال‌های بی‌پاسخ همانند اینکه چرا هیهاچی قصد کشتن نوه خود را دارد، چرا او پسرش کازویا را از بالای صخره به پایین پرتاب می‌کند و ژن شیطانی چیست، در این نسخه فاش شده است. نسخهٔ آرکید بازی در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۵ منتشر شد.

تکن ۷
Official Tekken 7 Logo.jpg
توسعه‌دهنده(ها) باندای نامکو انترتینمنت
ناشر(ها) باندای نامکو انترتینمنت
کارگردان(ها) یوئیچی یونموری
کاتسوهیرو هارادا
تهیه‌کننده(ها) کاتسوهیرو هارادا
آهنگساز(ها) آکیتاکا توهیاما
ریو هاماموتو
'سری تکن
موتور آنریل انجین ۴
سکو(ها) آرکید،پلی‌استیشن ۴،اکس‌باکس وان،مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار آرکید
۱۸ مارس ۲۰۱۵

پلی‌استیشن ۴،اکس‌باکس وان،مایکروسافت ویندوز

  • WW ۲ژوئن، ۲۰۱۷
سبک(ها) مبارزه‌ای
حالت(ها) تک‌نفره، چندنفره

در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵، و در طی کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه بازرگانی «پاریس گیمز ویک»، توسط کاتسوهیرو هارادا، انتشار تکن ۷ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ تأیید شد، که همچنین همراه با محتوای انحصاری و همچنین سازگار با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر بود.[۳]

در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵، نامکو باندای از یک عنوان به روز شده از نسخه آرکید بازی به نام تکن ۷: فیتد رتروبیوشن (بهژاپنی鉄拳7フェイテドレトリビューション Tekken 7 Feitedo Retoribyūshon) رونمایی کرد. این نسخه دارای خصوصیاتی از قبیل بهبود گرافیکی، مراحل و بخش‌های جدید، تغییر اساسی در لباس‌های پیش فرض شخصیت‌های حاضر در بازی، و همچنین شخصیت‌های جدید که یکی از آن‌ها آکوما، از مجموعه بازی‌های استریت فایتر شرکت کپ‌کام است. این بازی در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وانو مایکروسافت ویندوز منتشر شد.منبع بازی های رایانه ای

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۱۹:۴۶
محمد علیزاده