بازی های رایانهای

زیر ذره بین بردن بازی های رایانهای

بازی های رایانهای

زیر ذره بین بردن بازی های رایانهای

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

برترین بازی های پلی استیشن در pc4

يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

تمام علاقه‌مندان به بازی، حتماً باید این بازی‌ها که بهترین بازی های پلی استیشن 4 هستند را در آرشیو خود داشته باشند. بعداز دو ماه شنیدن اسم بازی‌های عالی برای پلی‌استیشن 4، بالاخره وقت عرضه‌ی آن‌ها رسیده است. ماه فوریه بازی زیبای «هورایزن زیرو داون» (Horizon Zero Down)هم وارد بازار می‌شود. امسال بازی‌های عالی زیادی برای پلی‌استیشن 4 وجود دارند. شرکت «کپ‌کام»، ما رو به دنیای هراسناک «رزیدنت ایول 7» (Resident Evil7) که نسبت به قبل بهتر هم شده، می‌برد. استودیوی «تیم نینجا» هم بازی «نی‌او» را برای دوستداران بازی‌های سبک اکشنِ نقش‌آفرینی عرضه کرده است.

الان وقت خوبی برای بازی با پلی‌استیشن 4 است، و در سال 2017، بازی‌های بیشتری هم عرضه خواهند شد. پس از این فهرست لذت ببرید و بازی رو شروع کنید.

  • هورایزن زیرو داون(Horizon Zero Down):

«هورایزن زیرو داون» بدون شک زیباترین بازی کنسول است که تا این زمان ساخته شده. فرقی ندارد که این بازی را روی پلی‌استیشن 4 یا پلی‌استیشن پرو بازی کنید، به‌هرحال، از آن لذت خواهید برد. از سوی دیگر، این بازی از نظر کیفیت تصویری هم بهترین است.

ولی فقط این نیست، داستان این بازی بسیار جذاب بوده و چرخه‌ای فوق‌العاده رضایت‌بخش دارد. «الوی»، قهرمان این بازی، درحالی‌که تیرکمان و شمشیرش را به‌دست دارد، وارد یک جهان باز شده و هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را شکار می‌کند. تهیه‌ی این بازی لذت‌بخش را فراموش نکنید.

  • نی‌او (Nioh):

شرکت «تیم نینجا»، چالش‌برانگیزی و پیچیدگی مجموعه‌ی بازی‌های «سول» را با جریان روان و هیجان‌انگیز «نینجا گایدن» آمیخته و بهترین بازی ده سال گذشته‌ی خود یعنی «نی‌او» را تولید کرده است. سیستم مبارزه‌ی پیچیده‌ی این بازی، به بازیکن اجازه می‌دهد که از سلاح‌ها و حالات گوناگونی استفاده کنند. شما در طی روند این بازی، از مراحل زیادی گذشته و هیولاهای زیادی را از پای در خواهید آورد.

پیروز شدن بر دشمنان، به مهارت و نیرنگ نیاز دارد. داستان بازی با چیزی که شرکت سازنده‌ی آن، «فرام سافت‌ور» وعده داده کمی تفاوت دارد. ولی هنوز هم یک بازی عالی است و تهیه‌ی آن به طرفداران بازی‌های چالش‌برانگیز پیشنهاد می‌شود.

  • رزیدنت ایول 7 (Resident Evil7):

شرکت «کپ‌کام» با بازی «رزیدنت ایول 7»، ما را دوباره به دنیای ترس و بقا می‌برد. نام قهرمان داستان «ایتن» است که در عمق جنگل‌های لوئیزیانا به خانواده‌ی شیطانی «بیکر» برخورد کرده و با آن‌ها مبارزه می‌کند. زاویه‌ی دید در بازی «رزیدنت ایول 7»، اول شخص است و همین، این بازی را از قبل هم بهتر می‌کند.

  • یاکوزا (Yakuza):

بازی «یاکوزا» در تاریخ بازی‌های پلی‌استیشن همیشه امتیاز پایینی داشت، ولی بالاخره و در پلی‌استیشن 4، توجهی که شایسته‌اش بود را به‌دست آورد. «یاکوزا» نقطه‌ی شروعی برای تازه‌کاران بوده و پیش‌درآمدی برای نسخه‌های گذشته‌ی این بازی است چون تمام قهرمانان آن متعلق به سال 1980 ژاپن هستند.

در عمق بازی «یاکوزا»، داستانی احساسی نهفته است که شما را تحت تأثیر قرار داده و در داستان غرق می‌کند. و درطول یک سری جنگ‌های سخت و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، با شما می‌ماند. این موضوع با تنوع زیاد ماموریت‌هایی که باید انجام دهید، متعادل می‌شود. انجام بیشتر این ماموریت‌ها به قوه‌ی هوش شما بستگی دارد.

می‌توانید تمام روز را در بازارچه گشت زده و یا به رستوران‌های محلی سر زده و انواع غذاها را سفارش دهید.

به کارائوکه علاقه دارید؟ در این بازی می‌توانید با تمام وجود آواز بخوانید. در بازی «یاکوزا»، دنیای خشن و جنایی، همزمان و متعادل با کشفیات لطیف پیش می‌رود.

  • گرویتی راش 2 (Gravity Rush2):

«گرویتی راش 2»، علاوه بر اینکه تمام خصوصیات خاص و افسانه‌ای نسخه‌ی اصلی را دارا است، چالش‌برانگیزتر از قبل هم شده است. قهرمان خوشرو و ساده‌ی این بازی که ملکه‌ی جاذبه نیز هست، «کت» نام دارد. او به دوستانش کمک می‌کند و دشمنان غیرطبیعی‌اش را از پای درمی‌آورد. صحنه‌ی «گرویتی راش 2» از قبل بزرگ‌تر شده و به «کت» این امکان را می‌دهد که بتواند از قدرت‌هایش بیش از پیش بهره گیرد، از روی آسمان‌خراش‌های هولناک بپرد، در خیابان‌ها حرکت کند و با حرکتش اشیا را به پرواز درآورد.

«گرویتی راش 2» با القای حسی افسانه‌ای و دارا بودن شخصیت‌های فوق‌العاده، بازی خوبی برای آراستن آرشیو بازی‌های پلی‌استیشن 4 شماست. فقط مراقب باشید که سرگیجه نگیرید.

  • ویچر 3؛ وایلد هانت (The Witcher3: Wild Hunt):

سازنده: سی دی پراجکت رِد (CD Projekt Red)

«ویچر 3»، نهایت بازی‌های نقش‌آفرینی و معیار مناسبی برای سنجیدن دیگر بازی‌های این سبک است. به این‌دلیل که بزرگترین و قانع‌کننده‌ترین جهان بازی که تا به حال دیده‌ایم را داراست و درعین حال، روند داستان هم مشخص بوده، ماموریت‌ها و سیستم مشخصی دارد که دنیای آن را به مکانی فوق‌العاده جذاب تبدیل می‌کند.

این بازی مثل «جی. تی. اِی 5» ولی با شمشیر و جادوست. پس آماده باشید، چون قرار است ساعت‌های زیادی را غرق در آن باشید.

  • استاردیو ولی (Stardew Valley):

«استاردیو ولی» ابتدا به عنوان یک بازی برای کامپیوترهای شخصی به بازار آمد و با موفقیت روبرو شد. بالاخره این بازی با آمیزه‌ای از مزرعه‌داری، کشفیات و دخمه‌گردی، به پلی‌استیشن 4 هم آمده و به همان اندازه که انتظار می‌رفت، خوب ظاهر شده است.

                                                                                                   

شما تازه به دره‌ی «استاردیو» نقل مکان کرده و زندگی تازه‌ای را به‌عنوان یک مزرعه‌دار آغاز کرده‌اید. مسئولیت یک مزرعه، محصول و حیوانات آن با شماست. هر روز صبح، بیدار شده و کارهای خاصی از قرارگذاشتن تا از ریشه درآوردن درختان یا حتی سرزدن به کافه انجام می‌دهید.

بازی «استاردیو ولی» می‌تواند مثل بازی‌های «انیمال کراسینگ» و «هاروست مون» وقت زیادی از شما بگیرد. بسیار بازی اعتیادآور و افسونگری است و نمی‌شود آن را دوست نداشت. قیمت فوق‌العاده ارزانی هم داشته و با قیمت 11.99 یورو در فروشگاه‌های پلی‌استیشن یافت می‌شود.

  • فاینال فانتزی 15(Final Fantasy15):

بعد از ده سال، چندین‌بار به تأخیر افتادن و تغییر نام بازی، بالاخره «فاینال فانتزی 15» به بازار آمد و نتیجه‌ی نهایی یک بازی هیجان‌انگیز، توفانی و همین‌طور لذتبخش است.

شما نقش «نوکتیس» را دارید. شاهزاده‌ای جوان که برای ازدواجی قراردادی بین دو سلطنت، با دوستانش سفر می‌کند. متاسفانه به‌سرعت با مشکلاتی روبرو شده و درگیر کشمکش‌های تلخی می‌شوید که بسیاری از آنها هم باعث مرگ شما می‌شوند. بازی داستانی بهم‌ریخته دارد، ولی جهان باز زیبای آن و کارهای بسیاری که می‌توان انجام داد، آشفتگی داستان آن را جبران کرده است. دنیای این بازی که «ای.اوس» نام دارد، بسیار بزرگ بوده و شما می‌توانید شهرها، پایگاه‌ها و سیاهچال‌های بسیاری را مملو از ماموریت‌ها و دشمن‌های خاص کشف کنید. ممکن است که در روند بازی زیاد به طراحی‌های مدرن برخورد نکنید، ولی درعوض، هنوز هم طراحی سنتی آن به نوبه‌ی خود جذاب است.

هنوز مطمئن نیستیم که این بازی ارزش 10 سال صبر کردن را داشت یا خیر. ولی شکی نیست که بزرگترین سورپرایز سال 2016 است.

  • بتلفیلد 1 (Battlefield1):

سازنده: دایس (DICE)

شرکت «الکترونیک آرتز» با بازی «بتلفیلد 1» که جزو بهترین بازی های پلی استیشن است، ما رو به سنگرهای خاکی جنگ جهانی اول می‌برد. این شرکت، بهترین بازی از این سری بازی‌ها در طول دهه‌ی اخیر را ساخته که مبارزات تک و چند نفره‌ی مبالغه‌آمیز و طولانی‌ای را شامل می‌شود.

حالت مبارزه‌ی تک‌نفره، بازگوییِ جنگی نفرت‌انگیز از دید یک سرباز جوان و شجاع است که درگیر جنگی ناخواسته شده است. متاسفانه خیلی زود تمام شده و کیفیت بالای آن باعث می‌شود برای ادامه داشتن بازی التماس کنیم.

حالت چندنفره‌ی «بتلفیلد 1»، میدان جنگ وسیعی برای شما و میلیون‌ها بازیکن دیگر فراهم کرده تا در آن حرکت کنید، رانندگی کنید و حتی روی آن پرواز کنید و به اندازه‌ی حالت یکنفره جذاب است. این بازی، عملکرد جذاب بازی‌های گذشته را دارد و حتی از آن‌ها بهتر است.

  • دیس آنرد 2(Dishonored2):

بازی پر طرفدار «دیس آنرد 2» که از جمله بهترین بازی های پلی استیشن محسوب می شود، در سبک مخفی‌کاری سال 2016 است که از روی نسخه‌ی اصلی سال 2012 و با شخصیت‌ها، مکان‌ها و قدرت‌های افسانه‌ای جدید ساخته شده است. مانند قبل پر از جاسوسی و نیرنگ، البته با شیوه‌ای هیجان‌انگیزتر است.

چیزی که نسخه‌ی اول این بازی را جذاب کرده بود، در این نسخه هم وجود دارد. و بر همین اساس، می‌توان به مثال‌های عالی از طراحی چندلایه‌ای مراحل اشاره کرد. همان شخصیت‌های قبل در این نسخه هم وجود دارند، با این تفاوت که مسن‌تر و عاقل‌تر بوده و داستان‌های شیطانی‌تری درپیش رو دارند.

استودیوی «آرکین» این انتخاب را به شما داده است که از دو شخصیت «امیلی کالدوین» و «کوروو آتانو» یکی را انتخاب کرده و درنتیجه بتوانید از مجموعه‌ی گسترده‌ای از جنگ‌افزارها و قدرت‌های مختلف درمقابل دشمنان بهره بگیرید. می‌توانید تمام دشمنان خود را مخفیانه و بدون اینکه متوجه شما شوند، از بین ببرید.

  • تایتان فال 2 (Titanfall2):

یکی از غافلگیرکننده‌ترین بازی‌های 2016، «تایتان فال 2» است. بعد از آزمایش حالت چندنفره‌ی این بازی که بسیار آسان بود، انتظار روبرویی با بدترین‌ها را داشتیم، ولی شرکت «رسپان» یک تجربه‌ی فوق‌العاده بوجود آورده است.

مبارزه در «تایتان فال 2» یکی از بهترین سورپرایزهای پاییز 2016 است. هوشیارانه، پر از جنب‌وجوش و تکاپوست و به «هالو 5» و «کیل زون: شدوفال» برتری داشته و بازی جنگی فوق‌العاده‌ای است.

همچنین حالت چندنفره، این بازی را بسیار بهبود بخشیده است. به این ترتیب، شما با یک بازی خاص و جنگی طرف هستید که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن شرکت «رسپان» است.

  • رِز اینفینیت (Rez Infinite):

سازنده: اینهِنس گیمز (inhance Games)

«رز اینفینیت» باید یکی از دلایل خرید دستگاه پلی‌استیشن باشد. این بازی، تجربه‌ی یک شگفتی بصیری را به واقعیتی خاص تبدیل کرده است. شیوه‌ی جدیدی برای بازی کردن ارائه نم‌یدهد، بلکه همان شیوه‌های قدیمی را که شما دوست دارید، احیا کرده و آن‌ها را به چیزی فراتر از تصورات تبدیل می‌کند.

  • بتمن آرکام وی.آر (Batman Arkham VR):

سازنده: راک استدی (Rocksteady)

بیایید صادق باشیم، همه‌ی ما همیشه می‌خواستیم که جای بت‌من باشیم. و با چکمه‌ها و شنل جنگجوی تاریکی در خیابان‌های «گوتام» پرسه بزنیم. در بازی «بتمن آکام وی‌آر» این اتفاق می‌افتد که منحصراً هم مخصوص پلی‌استیشن وی‌آر است. این بازی که ساخته‌ی «راک استدی» است و حول محور اول‌شخص می‌گردد، در زمان 90 دقیقه به اتمام می‌رسد. درعوض سطح عالی‌ای از اَبَرقهرمان ارائه می‌دهد که در هیچ جای دیگری یافت نخواهد شد.

اتفاقات در همان دنیای قبلی آرکام اتفاق می‌افتند. «آرکام وی‌آر» شما را مجبور به حل چیستان‌ها، جنگیدن با افراد شریر و نجات دادن قهرمان داستان از مشکلات می‌کند. برای اولین بار، در این بازی می‌توانید نحوه‌ی مرگ والدین «بروس وین» را ببینید.

طرفداران «آرکام وی‌آر» که پی.اس.وی.آر دارند، حتماً باید این بازی را تهیه کنند. شرکت «راک استدی» ثابت کرده است که بهترین سازنده‌ی بازی‌های بتمن بوده و برای این اعتماد به‌نفس و گسترش نبوغ خود در وی.آر، شایسته‌ی تقدیر است.

  • فوتبال تکاملی حرفه‌ای، پی.ای.اس 2017(PES2017):

سازنده: کونامی (Konami)

شرکت «کونامی» دوباره با بازی شاهکار «پی‌ای اس 2017» بازکشته است. تصاویر، مکانیک و حالت‌های این بازی که بهترین بازی فوتبالی است که تا کنون ساخته شده، بهتر از قبل شده است. اگر به‌دنبال بازی فوتبال خوب بعد از 2016 هستید، بهتر از این بازی پیدا نخواهید کرد.

موتور ساخت بازی «فاکس انجین»، تصاویر فوق‌العاده‌ای به ارمغان آورده که حس واقع بودن محیط بازی را به شما القا می‌کنند. تاکتیک صف‌آرایی هم ارتقا یافته که باعث می‌شود پاس دادن، شوت کردن و نقشه کشیدن برای ترفند بعدی، از قبل بسیار رضایت‌بخش‌تر باشند.

متاسفانه، مشکلات آنلاین بازی «پی‌ای اس 2016» در این بازی هم دیده می‌شوند و لذت بردن از بازی با سایر کاربران را به‌دلیل وجود تأخیر، مشکل می‌سازد. ولی اگر آن را آفلاین بازی کنید، بهترین است.

  • هیت‌من (Hitman):

سازنده: آیو اینتراکتیو (IO Interactive)

شرکت «آیو اینتراکتیو»، مأمور 47 را در همان فصل اول کشتار بی‌رحمانه‌اش، به فرانسه، مراکش، تایلند، ایتالیا و ایالات متحده برده است. این قاتل تاس کار خود را در هوکایدوی ژاپن به اتمام می‌رساند و اولین سفرش در انتهای این ماه به پایان می‌رسد.

بازی «هیت‌من» بهترین بازی در نوع خود است که گلچینی از زمینه‌های جهانی خاص و عالی برای نابود کردن مهیا می‌کند. تعداد موقعیت‌هایی که برای «مأمور 47» مهیاست، گیج‌کننده است و با ورود به فصل‌های جدیدتر، هیجان‌انگیزترهم می‌شود.

با وجود فصل اول فوق‌العاده‌ی این بازی، نمی‌توانیم برای فهمیدن اینکه «آیو اینتراکتیو» چه نقشه‌ای برای سری‌های آینده دارد، و «مأمور 47» این‌بار از کجای دنیا سر درمی‌آورد، صبر کنیم.

  • آن‌چارتِد 4 (Uncharted4):

سازنده: ناتی داگ (Naughty Dog)

برخی اعتقاد دارند که دوره‌ی بازی‌های روایتی سوم‌شخص که هزینه‌ی بالایی دارند، تمام شده است، ولی ظاهراً «ناتی داگ» از آن دسته نیست. این یک بازی اکشن، پر از صحنه‌های درخشان و جذاب و موسیقی عالی است که با شخصیت‌ها و تاریخ در آن با احترام برخورد شده است. هیجان‌آور، نشاط‌بخش و تکان‌دهنده است. «عاقبت یک دزد»، اوج داستان توقانی «ناتان دریک» است. اگر آخرین بازی از این نوعباشد، بدون شک بهترین آن‌ها هم خواهد بود.

  • اووِر واچ (Overwatch):

 بازی «اووِر واچ» مملو از شخصیت و افسانه و در سبک تیراندازی اول‌شخص است که جزو بهترین بازی های پلی استیشن بوده و تجربه‌ای کاملاً متوازن است.

در شروع بازی، شخصیت‌های زیادی داشته و این قابلیت را هم دارد که شخصیت‌های بیشتری در طول هفته‌ها و ماه‌های آینده به آن اضافه کنیم (این شخصیت‌های جدید رایگان بوده و توسط بازیکن اضافه می‌شوند). جدیدتریت آی.پی شرکت «بلیزارد» در 20 سال اخیر، تا انتهای سال 2016 بهتر هم خواهد شد.

  • بلادبورن (Bloodborne):

سازنده: فرام سافت‌ور (From Software)

اگر تمایل و صبر لازم برای بازی «بلادبورن» را داشته باشید، متوجه می‌شوید که این بازی، برای بازیکنان متعهد ساخته شده است. «بلادبورن» اصلاً بازی آسانی نیست و حتی بعضی اوقات لذت خودش را هم از دست می‌دهد، ولی بازی‌های کمی پیدا می‌شوند که موفق شدن در آن‌ها چنین حس خوبی داشته باشد.

به چالش کسیدن بازیکنان، بازی «بلادبورن» را بسیار پرشورتر، به‌یاد ماندنی‌تر و حتی بسیار سخت و هیجان‌آورتر کرده است.

  • دوم (Doom):

بالاخره پس از انتظاری طولانی از دهه‌ی 90، نشر «بِتِستا» ادامه‌ی سری «دوم» رو منتشر کرد. این بازی به‌دلیل روند سریع و مبارزات عالی و خشن، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سبک تیرانداز اول‌شخصِ حال حاضر است. این بازی دارای داستانی گیرا و عمیق است. البته اگر داستان برای شما مهم نیست و بیشتر دوست دارید که به صورت اهریمن‌ها شلیک کنید، روند داستانی آن مانعی برای اینکار ایجاد نمی‌کند. «دوم» همان بازی است که منتظرش بودید و باید آن رادر آرشیو خود داشته باشید.

  • ویتنِس (The Witness):

سازنده: جاناتان بلو (Johnathan Blow)

فکر نمی‌کردیم که ممکن باشد، ولی بازی معمایی جدید ساخته‌ی «جاناتان بلو»، حتی از بازی «برِید» هم بزرگ‌تر و هوشمندانه‌تر است. بازی «ویتنس» به طرز عجیب، ترسناک و اعتیادآوری جذاب بوده و شامل معماهایی است که شما را مجبور به عجولانه و بدخط نوشتن چیزهایی روی کاغذ و ذخیره کردن مطالب روی صفحه‌نمایش می‌کند، و گاهی هم کاری به جز خاراندن سر از دستتان بر نمی‌آید. همه چیز با درجه‌ی بالایی از دقت و هنرمندانه شکل گرفته و دنیایی را بوجود آورده که درست است فتورئالیستی نیست ولی بسیار جذاب و زیباست.

  • جی. تی. اِی 5 (GTA5):

سازنده: راک‌استار گیمز(Rockstar Games)

شرکت «راک‌استار گیمز» زمان زیادی برای تولید بازی «جی.تی.ای 5» با کیفیت 1080 پیکسل اچ.دی صرف کرد، ولی درعوض نتیجه‌ی خوبی گرفت. خیلی کم پیش می‌آید که به یک بازی، امتیاز 10 از 10 تعلق بگیرد، ولی «جی.تی.ای 5» که برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و حتی رایانه‌های شخصی موجود است، شایستهی این امتیاز هست. کیفیت تصویری بالایی دارد که حتی از آنچه که در پلی‌استیشن 3 بود هم بهتر است. علاوه بر این، امکانات بیشتری مثل دید اختیاری اول‌شخص، ماموریت‌های جدید و محتویات قابل دانلود بسیاری به آن اضافه شده است. مسلماً داستان بازی همچنان مثل قبل پیچیده و شاهکار است، ولی از نسخه‌ی قبلی خیلی بهتر بوده وحس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد.

همچنین، اگر روی پلی‌استیشن 3 به صورت آنلاین این بازی را انجام می‌دادید، محتویات آن قابل انتقال به نسخه‌ی PS4 هم است.

  • دارک سولز 3 (Dark Souls3):

سازنده: فرام سافتور (From Software)

یک بار دیگر با نسخه‌ی سوم این بازی، به دنیای «لوتریک» سفر کنید و وارد جهان سخت و خشن «دارک سولز» شوید. با اینکه نتوانسته است از نسخه‌های قبلی خود پیشی بگیرد، بدون شک هنوز یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن در بازار بوده و مجموعه‌ای از سری‌های قبلی «سولز» است. بازیکن‌ها در طول مسیر، علاوه بر اینکه با دشمنان قدیمی و چهره‌های وحشتناک و آشنا روبرو می‌شوند، به دشمنان جدیدی هم برخورد خواهند کرد. «لوتریک» دنیایی است که به زیبایی تمام ثبت شده و به اندازه‌ی قبل شما را مبحوت و محسور خواهد کرد.

  • متال گیر سالید 5 (Metal Gear Solid 5):

تهیه کننده: کوجیما پروداکشن (Kojima Production)

برخی عقیده دارند که این آخرین بازی ساخته‌ی «هیدئو کوجیما» خواهد بود، که اگر این‌طور باشد، پس او در اوج خداحافظی کرده است. بازی «متال گیر سالید؛ فانتوم پین» یک شاهکار هنری است. این بازی در جهانی باز پر از پیچیدگی، شبکه‌های وابسته به هم و با تصاویرعالی اتفاق می‌افتد و هم‌اکنون هم برای پلی‌استیشن 4 موجود است. ماموریت‌ها نسبت به قبل بسیار وسیع‌تر بوده و این امکان را به شما می‌دهند که هرکدام را به روش خودتان انجام دهید. اما مراقب باشید، اگر فقط یک روش را تکرار کنید، بازی به ترفندشما عکس‌العمل نشان خواهد داد. دوست دارید همیشه به سر نگهبان‌ها شلیک کنید؟ خب، دفعه‌ی بعد از کلاه‌خود استفاده می‌کنند. تمایل به زدن شبیخون دارید؟ نگهبان‌های شب خود را افزایش می‌دهند. و به همین ترتیب ادامه دارد، به هرحال به شما اخطار دادیم.

سری «فانتوم پین»، تمام ویژگی‌های مثبت سری‌های گذشته‌ی بازی «متال گیر سالید» را دارا بوده و هیجان، گیرایی و غرابت همیشگی موجود در بازی‌های ساخت «کوجیما» را حفظ کرده است. به همین دلیل تصمیم داریم که آن را انتهای بازی «متال گیر» بنامیم.

  • لایف ایز استرینج (Life is Strange):

سازنده: دونت‌ناد (Dontnod)

اعتراف می‌کنیم که وقتی اولین بخش بازی «لایف ایز استرینج» رو بازی می‌کردیم، به خوب بودن این بازی شک داشتیم. ولی وقتی به نقطه‌ی اوج احساسی و پُرتنش انتهای آن رسیدیم، از قدرت داستان‌سرایی شرکت «دونت‌ناد» حیرت کردیم. بازی «لایف ایز استرینج» داستان یک دختر دانشجوی عکاسی به نام «مکس» است که می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند. این به شما بستگی دارد که چط. ر از این قدرت «مکس» استفاده کنید، ولی با وقوع طوفان شخصیت‌های زیادی به کمک «مکس» احتیاج پیدا می‌کنند و شما هم مجبور هستید تصمیمات بزرگی بگیرید. داستان حول اتفاق‌هایی که بین «مکس» و دوست زمان کودکی‌اش «کلوئی» افتاده، می‌گردد. موسیقی پس زمینه‌ی آن هم یکی از بهترین‌هایی است که تا کنون شنیده‌ام. «لایف ایز استرینج» از آن دسته است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی حتماً باید آن را بازی کنند تا همیشه در ذهنشان بماند. ضمناً، نسخه‌ای از این بازی، مخصوص مجموعه‌دارها وجود دارد که بسته‌ای شامل بازی، موسیقی پس‌زمینه و یک کتاب هنری است و 25 یورو قیمت دارد.

  • استریت فایتر 5 (Street Fighter 5):

با وجود اینکه «استریت فایت 5» اوایل امسال با شک و تردید و نواقصی به بازار آمد، به‌تدریج به یکی از بهترین بازی‌ های پلی استیشن در ژانر مبارزه‌ای 2016 تبدیل شد و فقط هم برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شده است. گروهی از شخصیت‌ها، حالت‌ها و فرهنگ جدید در این نسخه وجود دارد و صحنه‌های رقابتی و نمایشی آنلاین آن را در هیچ کجای دیگر مشاهده نخواهید کرد. مکانیک پایه‌ی آن هم تغییرات مثبت زیادی از زمان عرضه به بازار داشته است، پس الان بهترین زمان برای تهیه‌ی این بازی است.

شرکت «کپ‌کم» وعده داده است که در ماه‌های آینه، شخصیت‌ها و داستان‌های جدید، یا به‌طور رایگان و یا در فروشگاه «این-گیم» قابل دسترسی خواهند بود.

  • اِوری بادیز گان تو دِه رپچر(Everybody’s Gone to the Rapture):

سازنده: چاینیز روم (The Chinese Room)

 می‌توان «اِوری بادیز گان تو دِه رپچر» را به جای دسته‌ی بازی‌ها در دسته‌ی تجربیات قرار داد، مثل این است که رد صندلی عقب یک ماشین نشسته باشید.

در این داستان آخرالزمان بریتانیایی، تمام افراد شهر کوچک «یاوتُن» مفقود شده‌اند. ولی ظاهراً این موضوع برای کسی اهمیتی نداشته است. نوشیدنی‌ها نیمه‌خورده رها شده‌اند، رادیوها با صدای زیاد روشن مانده‌اند و درها نیمه‌بازند. این داستان خاصی درمورد آخرالزمان است که سرنخ‌ها و نورهایی اطراف شهر «شراپ‌شایر» به شما می‌دهد تا بفهمید که چه اتفاقی برای ساکنین آن افتاده است.

رک بگوییم، هر چه کمتر درمورد بازی «اِوری بادیز گان تو دِه رپچر» بدانید، بهتر است. روند داستان آن به سادگی پیش می‌رود. فقط بازی را شروع کرده و دنبال نور بگردید.

  • تیر اِوِی آن‌فولدِد(Tearaway Unfolded):

 سازنده: مدیا مولکول (Media Molecule)

پلی‌استیشن 4 با بازی «تیر اِوِی آن‌فولدِد»، شما را به دنیای کاغذی «تیر اِوِی» که یک بازی عالی مخصوص پلی‌استیشن ویتا بود، باز می‌گرداند. این بازی نسبت به قبل، طولانی‌تر شده و شامل داستانی همه‌جانبه با عناصر فوق‌العاده می‌شود. بازی «تیراوی آن‌فولدد» مانند نسخه‌ی قبلش، با دسته‌ی «دوال‌شاک 4» و روی PS4 اجرا می‌شود. این بازی یک شاهکار ساخته شده از کاغذ است و همانطور که تکیه داده و محو طراحی زیبای «مدیا مولکول» هستید، شما را وادار به لبخند زدن می‌کند

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۹
محمد علیزاده

2016

2017

Pc

Pc4

امام حسین

رایانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی